woensdag 25 januari 2012

ACT more, GET more


Ik heb eens even wat deskresearch gedaan. Wat blijkt… vrouwen zijn eigenlijk niet eens zo slecht vertegenwoordigd in het motorwereldje. Initiatieven genoeg. Echt waar. maar weten we ze ook te vinden, zijn ze aantrekkelijk genoeg voor ons en weten we ze op waarde te schatten? Logische vraag voor mij is dan ook of motor(vrouw)rijdend NL nog meer initiatieven wenst. Nog een extra event wil? Zoekt naar een extra magazine, club, stichting of forum? Noop. Wat mij betreft niet.

‘The activator’ in me zegt dat het tijd is om bestaande acties en initiatieven beter te maken, breder weg te zetten en vrouwelijk aantrekkelijk te maken >> Nee niet alleen de  initiatieven zoals WOW!, motolady en stichting motorbabes e.a. Nee…,het moment is daar om juist de totale ‘masculine’ motorbranche te activeren intensief de vrouwelijke invalshoek bij hun missie te betrekken. Jahaaa je hoort het goed. Ieder vanuit hun eigen expertise, op hun eigen niveau en vanuit hun eigen missie. #Daarzalwelwatweerstandtegenkomen.

Key factor daartoe is niet alles te voorzien van een roze kleurtje (daar prikken we namelijk doorheen hoor) maar in te spelen op onze interesses, gedachtes, humor (jawel die hebben we), behoeftes en onzekerheden v.w.b. motorrijden. Zo trek je het breder en wordt het leuker en laagdrempeliger voor vrouwen om bestaande magazines ook eens open te slaan, de nieuwsbrief van motorhuis X te lezen, zich aan te sluiten bij motorgroep Y of de motorbeurs binnen te stappen. Want hey, hier begint het namelijk:
 “Je echt aangesproken voelen”   (link) #theaxeeffectvoodermotorwereld

Dus mannen..maak het ff aantrekkelijker voor ons om ‘jullie’ wereld te bezoeken. En hier mensen valt nog een wereld te ontdekken….liggen de kansen voor het oprapen…is het laatste nog niet over gezegd en gedaan. Een goed idee, de juiste boodschap, toon, timing en invalshoek zijn essentiele key factoren voor succes.

Hoe dan, wat dan: “The activation effect”
The A-team gaat de dames aanspreken meer uit het motorrijden te halen (zie hieronder)
The B-team zal de motorbranche aanspreken meer en beter aandacht te besteden aan de vrouwelijke invalshoek van motorrijden. Zeg maar een ‘brainstorm-team die ieder motormerk met tenminste 10 betere ideeen beloont om het vrouwelijke aspect van de motormarkt te laten pieken #Ergaateenwereldvoorjeopen #getmore #piekinjestatistiek
... ... can you handle it?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten