Ik heb eens even wat deskresearch gedaan. Wat blijkt…
vrouwen zijn eigenlijk niet eens zo slecht vertegenwoordigd in het motorwereldje.
Initiatieven genoeg. Echt waar. maar weten we ze ook te vinden, zijn ze
aantrekkelijk genoeg voor ons en weten we ze op waarde te schatten? Logische
vraag voor mij is dan ook of motor(vrouw)rijdend NL nog meer initiatieven wenst.
Nog een extra event wil? Zoekt naar een extra magazine, club, stichting of
forum? Noop. Wat mij betreft niet.
‘The activator’ in me zegt dat het tijd is om
bestaande acties en initiatieven beter te maken, breder weg te zetten en
vrouwelijk aantrekkelijk te maken >> Nee niet alleen de initiatieven zoals WOW!, motolady en stichting
motorbabes e.a. Nee…,het moment is daar om juist de totale ‘masculine’ motorbranche
te activeren intensief de vrouwelijke invalshoek bij hun missie te betrekken. Jahaaa
je hoort het goed. Ieder vanuit hun eigen expertise, op hun eigen niveau en
vanuit hun eigen missie. #Daarzalwelwatweerstandtegenkomen.
Key factor daartoe is niet alles te voorzien van een
roze kleurtje (daar prikken we namelijk doorheen hoor) maar in te spelen op
onze interesses, gedachtes, humor (jawel die hebben we), behoeftes en
onzekerheden v.w.b. motorrijden. Zo trek je het breder en wordt het leuker en
laagdrempeliger voor vrouwen om bestaande magazines ook eens open te slaan, de
nieuwsbrief van motorhuis X te lezen, zich aan te sluiten bij motorgroep Y of
de motorbeurs binnen te stappen. Want hey, hier begint het namelijk:
Dus mannen..maak het ff aantrekkelijker voor ons om
‘jullie’ wereld te bezoeken. En hier mensen valt nog een wereld te
ontdekken….liggen de kansen voor het oprapen…is het laatste nog niet over
gezegd en gedaan. Een goed idee, de juiste boodschap, toon, timing en invalshoek
zijn essentiele key factoren voor succes.
Hoe dan, wat dan: “The activation effect”
The A-team gaat de dames aanspreken meer uit het
motorrijden te halen (zie hieronder)
The B-team zal de motorbranche aanspreken meer en
beter aandacht te besteden aan de vrouwelijke invalshoek van motorrijden. Zeg
maar een ‘brainstorm-team die ieder motormerk met tenminste 10 betere
ideeen beloont om het vrouwelijke aspect van de motormarkt te laten pieken
#Ergaateenwereldvoorjeopen #getmore #piekinjestatistiek
... ... can you handle it?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten